Meer conversie, meer leads, meer verkoop. En vooral: minder euro’s door het afvoerputje

Het maken van je website heeft je veel tijd gekost. En geld. Na de lancering is het de bedoeling dat je website geld gaat opleveren. Maar hoe regel je dat?

Je houdt een online kortingsactie. Maar niemand komt erop af.
Je presenteert een nieuw product op je homepage. Geen reacties.
Je schrijft een blog. Nul-komma-nul commentaren.

Kortom: je weet niet hoe je je website voor je kunt laten werken. En dat is jammer, want het kan wél. Je kunt je webprestaties meten en beïnvloeden, met een website-analyse.

Wat is een website-analyse precies?

Met een website-analyse laat ik je zien wat de gangen van je websitebezoekers zijn. En: waar, wanneer en waarom je ze kwijtraakt.

Web-analyse Meten is weten
Je ontdekt bijvoorbeeld:

  • welke webpagina van jouw site het populairst is
  • hoeveel tijd jouw lezer doorbrengt op jouw site
  • waar je bezoekers de site verlaten
  • hoe je het bezoekersgedrag kunt sturen
  • waarom je website jouw online prestaties dwarsboomt

Ik ga te werk als een detective: ik volg je bezoekers en ik rapporteer mijn bevindingen aan jou. Maar wees gerust: het valt niemand op en het is helemaal legaal.
 

Ik weet genoeg, dit heb ik nodig!

 

Waarom heb je zo’n analyse nodig?

Laat ik het vergelijken met een specialist die jou voor het eerst spreekt omdat je knieklachten hebt.

Zet hij meteen het mes erin?
Mag je direct gaan liggen voor een pijnstillende injectie?
Stuur hij je ongezien op pad met een paar oefeningen?

Nee, je arts doet eerst onderzoek. Pas na het onderzoek kan hij goed bepalen wat voor jouw knie werkt en hoe je weer kunt lopen als een kievit.

Zo is het ook met je website. Proberen levert je niks op. Nog eens proberen ook niet. Een goedlopende site begint met een onderzoek: een analyse van je online prestaties. Daarna ga met scherp schieten in plaats van met losse digitale flodders.

Dan werk je aan een goedlopende website.

Wat levert zo’n analyse op?

  • Je ziet waar de euro’s weglekken, omdat de web-analyse de gemiste conversies laat zien
  • Je ziet waar je euro’s kunt verdienen, omdat de analyse de conversiekansen laat zien
  • Je krijgt een neutrale kijk op het functioneren van je website, omdat we werken met objectieve data
  • Je bent klaar met probeersels en losse flodders, omdat je onderbouwde keuzes maakt (data driven decisions)

In de eerste maand wordt al zichtbaar of je je geld efficiënt hebt besteed.

Wat wordt er over mij gezegd?

Ida Sluiskes -Teksbestendig
Tekstbestendig

“John lijkt kalm aan de oppervlakte, maar hij is niet te stuiten als het om SEO, SEA en vindbaarheid gaat. Zijn enthousiasme is aanstekelijk en hij stort zich voor 120% op je opdracht.”

Gerco Honders - Stadsbrouwerij de Borghman
Stadsbrouwerij de Borghman

Eigenaar Gerco Honders omschrijft mij, naar aanleiding van onze samenwerking in 2 woorden:
 
“Doordacht en georganiseerd”

Anja van Lochem - Flower of life massage
Flower of Life Massage

“Wat John kenmerkt is zijn accurate werkwijze, zijn enthousiasme en zijn inlevingsvermogen. Hij weet zelfs mij (een enorme digibeet) te enthousiasmeren voor zijn vak.”

“Maar mijn webbouwer zorgt toch voor een bezoekersvriendelijke site?”

Klopt bijna. Je webbouwer maakt een technisch goed toegankelijk website. Maar hij is niet speciaal gefocust op conversie en leads. Daarbij: de webbouwer verdwijnt uit beeld als de website klaar is. En dan begint het pas voor jou. Klanten binnenhalen, websitebezoekers beïnvloeden, verkopen.

Een technisch goede website is een must. Maar je site heeft na de oplevering uit zichzelf geen capaciteit om klanten aan te trekken. Daar moet je aan werken.

Wanneer is de webanalyse iets voor jou?

  • Je wilt meer leads via je website, want het is online te stil
  • Je hebt een switch gemaakt in je dienstenaanbod en je wilt weten of de wijziging wordt opgepakt
  • Je wilt aan de slag met een zoekwoordonderzoek en dit is de eerste stap
  • Je wilt inzicht én advies, want cijfers alleen zeggen niet zo veel
  • Je denkt na over online adverteren met Google Adwords en dit is de eerste stap
  • Je wilt structureel verbeteren, omdat je het hap-snap-werk nu wel hebt gehad
 

“Oei, een abonnement. Dan zit ik ergens aan vast”

Nee hoor, je kunt maandelijks opzeggen. Geen probleem.

Samengevat:

Een website-analyse vertelt je hoe je meer omzet uit je website kunt halen.

  • Ik vertel je elke maand waar het geld wegsijpelt en hoe je het gat dicht
  • Je verwerkt mijn tips of je laat het doen
  • We meten het effect
  • En zie daar: je ziet je online prestaties direct verbeteren
Wil je weten waarom jouw site geen geld oplevert (en hoe je het probleem in de basis tackelt)?

Vul je onderstaand formulier in. Ik neem snel contact met je op en ik kan zelfs al binnen een week bij je aan tafel zitten.