Online Marketing

In dit bericht schrijf ik over mijn werk, wat ik doe, waar ik blij van word en waar ik goed in ben. Online marketing is een breed vakgebied, als online marketeer vind ik dat je veel kennis moet beheersen om een bedrijf goed op de kaart te kunnen zetten.

3 gepersonaliseerde SEO tips voor jouw bedrijf

Jovl marketing 3 gepersonaliseerde SEO tips

De reden dat ik online marketeer zijn geweldig vind, is dat ik mensen/bedrijven help, wat is er nu mooier om een klant de cijfers te presenteren die ik heb gerealiseerd? In dit blog ga ik je 3 tips geven om je online vindbaarheid te verhogen. Een groot deel van online marketing bestaat uit het trekken van bezoekers naar de website. De manier waarop ik dit het liefst doe is door middel van zoekmachineoptimalisatie (ook wel SEO genoemd). SEO omvat alle activiteiten die ervoor zorgen dat pagina’s hoger scoren in de organische (niet betaalde) resultaten in Google.
Uit cijfers van Google komt naar voren dat ongeveer 60% van de mensen op zoekresultaten uit de top 3 klikt. 30 % van de mensen klikt direct op het eerste zoekresultaat, wanneer deze website voldoet aan de zoekopdracht van de gebruiker, zullen de overige (vaak duizenden) resultaten niet worden bekeken. Hiermee wordt het belang om te scoren in Google duidelijk weergegeven. Een mooie duidelijke website hebben is belangrijk, maar bezoekers trekken die deze mooie website komen bekijken is nog veel belangrijker.

Zoekmachine optimalisatie

Wanneer gestart wordt met zoekmachineoptimalisatie is het belangrijk om goed onderzoek te doen naar de woorden waarop de website gevonden moet worden. Factoren die een belangrijke rol spelen bij het bepalen van de juiste zoekwoorden zijn:

  • Het zoekvolume
  • De relevantie van het woord met de website
  • De concurrentie
  • De koopintentie van een klant die op deze term zoekt.

Factoren die een rol spelen bij jouw online vindbaarheid

Factoren die een rol spelen bij jouw online vindbaarheid - Jovl Marketing

Bij het vindbaar maken van een website, of een specifieke pagina, spelen er veel factoren een rol. Enkele factoren die belangrijk zijn wanneer je met jouw bedrijf hoog wilt scoren in Google zijn:

  • De content: afbeeldingen, video’s en teksten die vertellen waarover je pagina gaat
  • De snelheid van de website: bezoekers (en ook Google) haken af wanneer het te lang duurt voordat je pagina is geladen
  • De indexeerbaarheid van de website: hoe goed kan Google lezen waarover jouw website gaat
  • Het aantal (relevante) links van andere websites: je kunt dit zien als een soort referenties, wanneer een relevante pagina verwijst naar die van jou, dan is dit een signaal waarin aangegeven wordt dat jou pagina waardevol is

SEO kan gezien worden als een soort puntensysteem waarbij Google het scorebord is. Wanneer een zoekopdracht wordt ingegeven zal Google het scorebord tonen voor de term waarop is gezocht. Op dit scorebord word de stand getoond, het aantal punten is alleen bij Google bekend. Wanneer je ziet dat jouw website op nummer 4 staat bij een bepaalde term waarop je bedrijf gevonden wil worden, is het zaak om extra punten te scoren. Hoe veel punten nodig zijn om de nummer 3 te passeren is helaas niet bekend, wel is duidelijk dat de site reeds een mooie score heeft en daarvoor is beloond met een 4e positie.

3 gepersonaliseerde SEO tips

3 gepersonaliseerde SEO tips

Wil jij je website beter laten scoren in Google maar weet je niet waar je moet beginnen? Tot 1 augustus aanstaande geef ik bedrijven in de Achterhoek 3 gepersonaliseerde tips om de SEO score van jouw website te verhogen. Bij het geven van deze 3 tips doe ik vooraf onderzoek naar de huidige situatie van je website en naar de realiseerbaarheid van deze tips voor jouw bedrijf. Voor deze tips zal ik geen kosten in rekening brengen, wel zou ik een reactie met daarin het effect van de tips erg waarderen.

Wil jij 3 tips om beter te scoren in Google? Stuur een mail met daarin de URL van je website of vul het contactformulier in en vermeld hierop de URL van je website. Wanneer je gegevens achterlaat zul je deze 3 gepersonaliseerde tips per mail ontvangen.

 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *